چکیده گزارش: وضعیت وشرایط دنیای امروز و فریب کاری و توطئههای مختلف قدرتهای سیاسی ونظامی جهان میطلبد که نوجوانان و جوانان عزیز با هوشیاری کامل به حوادث و اتفاقات سیا سی واجتماعی توجه نمایند، تا بتوانند با انتخاب مناسبترین راهنقش موثری در حفظ استقلال فرهنگی وسیا سی کشور و پیشرفت میهن داشته باشند. جوانان یا به اصطلاح دانش آموزان مهارتهای خاصی را از از طریق مشاهده ودیدن فرا میگیرند و در وجود آنها تقویت حس...
چکیده گزارش: وضعیت وشرایط دنیای امروز و فریب کاری و توطئههای مختلف قدرتهای سیاسی ونظامی جهان میطلبد که نوجوانان و جوانان عزیز با هوشیاری کامل به حوادث و اتفاقات سیا سی واجتماعی توجه نمایند، تا بتوانند با انتخاب مناسبترین راهنقش موثری در حفظ استقلال فرهنگی وسیا سی کشور و پیشرفت میهن داشته باشند. جوانان یا به اصطلاح دانش آموزان مهارتهای خاصی را از از طریق مشاهده ودیدن فرا میگیرند و در وجود آنها تقویت حس...
چکیده گزارش: وضعیت وشرایط دنیای امروز و فریب کاری و توطئههای مختلف قدرتهای سیاسی ونظامی جهان میطلبد که نوجوانان و جوانان عزیز با هوشیاری کامل به حوادث و اتفاقات سیا سی واجتماعی توجه نمایند، تا بتوانند با انتخاب مناسبترین راهنقش موثری در حفظ استقلال فرهنگی وسیا سی کشور و پیشرفت میهن داشته باشند. جوانان یا به اصطلاح دانش آموزان مهارتهای خاصی را از از طریق مشاهده ودیدن فرا میگیرند و در وجود آنها تقویت حس...
چکیده در سال تحصیلی اخیر که بطور تمام وقت در روستا مشغول خدمت شدم، شاهد مسألهٔ بی انضباطی بچهها و مشکلات مدرسه که باعث آزار برخی همکاران میشد، بودم. تقریباً هفته ای سه بار و هر هفته یکی از همکاران مینالید در حالی که از شدت عصبانیت گر گرفته بود از کلاسش وارد دفتر میشد و معمولاً هم از دانش آموزان کلاس دوم مینالیدند و آنها را دانش آموزانی نفهم و بی انضباط میخوانند که به همه چیز توّجه دارند مگر درس و...
چکیده در سال تحصیلی اخیر که بطور تمام وقت در روستا مشغول خدمت شدم، شاهد مسألهٔ بی انضباطی بچهها و مشکلات مدرسه که باعث آزار برخی همکاران میشد، بودم. تقریباً هفته ای سه بار و هر هفته یکی از همکاران مینالید در حالی که از شدت عصبانیت گر گرفته بود از کلاسش وارد دفتر میشد و معمولاً هم از دانش آموزان کلاس دوم مینالیدند و آنها را دانش آموزانی نفهم و بی انضباط میخوانند که به همه چیز توّجه دارند مگر درس و...
مقدمه در کلاسی که هدف تولید علم است، دانش آموز فردی فعال در روند یادگیری می باشد. برای هر کودکی در هر سطحی از توانایی که باشد، چنانچه محیطی فراهم شود که راه های مختلفی را برای کشف و تجربه ی دنیا و محیط پیرامون در اختیار وی قرار دهد، فرصتی فراهم می شود که حتی بتواند محدودیت های موجود در یادگیری را تا حدی جبران کند. دانش آموزی که دارای محدودیت هایی در یادگیری است، هم با کودکان همسن خود مشابهت هایی دارد و هم تفاوت هایی. شباهت آنها ما را...
مقدمه در کلاسی که هدف تولید علم است، دانش آموز فردی فعال در روند یادگیری می باشد. برای هر کودکی در هر سطحی از توانایی که باشد، چنانچه محیطی فراهم شود که راه های مختلفی را برای کشف و تجربه ی دنیا و محیط پیرامون در اختیار وی قرار دهد، فرصتی فراهم می شود که حتی بتواند محدودیت های موجود در یادگیری را تا حدی جبران کند. دانش آموزی که دارای محدودیت هایی در یادگیری است، هم با کودکان همسن خود مشابهت هایی دارد و هم تفاوت هایی. شباهت آنها ما را...
چکیده گزارش: زیست شناسی یکی از مهم ترین درس های پایه در دبیرستان است. در آموزش زيست شناسي چالش جدي قرن حاضر تغيير رويه از الگوهاي تدريس منسوخ به الگوهاي يادگيري موثر است . تاكيد بر يادگيري ( و نه تدريس ) بر پايه اصول ساخت گرايي استوار است. اين روش دانش آموز محور است و هدفش ارتقا بخشيدن به عمق يادگيري است . مرحله گذار از تدريس زيست شناسي به يادگيري زيست شناسي چندان هم سهل و آسان نخواهد بود ، چرا كه مستلزم كسب برخي مهارت ها از...
چکیده گزارش: زیست شناسی یکی از مهم ترین درس های پایه در دبیرستان است. در آموزش زيست شناسي چالش جدي قرن حاضر تغيير رويه از الگوهاي تدريس منسوخ به الگوهاي يادگيري موثر است . تاكيد بر يادگيري ( و نه تدريس ) بر پايه اصول ساخت گرايي استوار است. اين روش دانش آموز محور است و هدفش ارتقا بخشيدن به عمق يادگيري است . مرحله گذار از تدريس زيست شناسي به يادگيري زيست شناسي چندان هم سهل و آسان نخواهد بود ، چرا كه مستلزم كسب برخي مهارت ها از...
چکیده گزارش: زیست شناسی یکی از مهم ترین درس های پایه در دبیرستان است. در آموزش زيست شناسي چالش جدي قرن حاضر تغيير رويه از الگوهاي تدريس منسوخ به الگوهاي يادگيري موثر است . تاكيد بر يادگيري ( و نه تدريس ) بر پايه اصول ساخت گرايي استوار است. اين روش دانش آموز محور است و هدفش ارتقا بخشيدن به عمق يادگيري است . مرحله گذار از تدريس زيست شناسي به يادگيري زيست شناسي چندان هم سهل و آسان نخواهد بود ، چرا كه مستلزم كسب برخي مهارت ها از...